Zoals je wellicht weet, is De Jonge Turken een netwerkclub waarvan circa 100 jonge managers uit de foodretail en –industrie lid zijn. Wie de geschiedenis een beetje kent, heeft weleens van de ‘Jonge Turken’ gehoord. Een beweging die in het begin van vorige eeuw voor een ware omwenteling in de Turkse samenleving zorgde. De frisse denkbeelden van deze groep jonge legerofficieren deden de gevestigde orde op zijn grondvesten trillen. Zij leidden tot een breuk met het traditionele denken en doen en - uiteindelijk - tot de geboorte van een modern Turkije uit het oude Ottomaanse Rijk.
Historie
Deze historie stond model voor een spraakmakend initiatief in de Nederlandse levensmiddelenbranche, dat in januari 1996 van start ging. Vijf keer per jaar komt een selecte groep van veelbelovende ‘young & angry’ managers bijeen op een kasteel in de Betuwe. Niet de zoveelste ontmoeting in oubollige borrelsfeer, maar een unieke meeting, waarvan een educatief gedeelte in de vorm van een presentatie, workshop of training een vast ingrediënt is. Na deze learnings volgen een informele borrel en diner. Natuurlijk is er volop gelegenheid tot netwerken en het uitwisselen van visies op ontwikkelingen in de foodbranche.
Executive club
De Jonge Turken is geen homogene seniorenclub met een hoog VIP-gehalte, maar een heterogene selectie van honderd foodmannen en -vrouwen, afkomstig uit zowel handel als industrie. Een sprankelende executive club die jong talent de mogelijkheid biedt in een inspirerende omgeving met elkaar van gedachten te wisselen. Persoonlijke contacten en educatie staan centraal.